Druhy lekcí

POWER YOGA – pondělí 18:30 – 19:30 (zrcadlový sál v tělocvičně „Sokolovna“)

TABATA – středa 19:00 – 20:00 (zrcadlový sál v tělocvičně „Sokolovna“)

PILATES – úterý 18:30 – 19:30, čtvrtek 19:00 – 20:00 (zrcadlový sál v tělocvičně „Sokolovna“)

TANEČNÍ AEROBIK – pondělí 18:00 – 19:30 (tělocvična ZŠ Vratislavice n.N.)

 

TABATA (lektorka: Nika)

Tabata je velmi účinná metoda intenzivního intervalového tréninku, která je založena na principu „2:1“ (20 vteřin cvičíme, 10 vteřin odpočíváme). Tyto krátké intenzivní tréninky zvyšují fyzickou kondici mnohem efektivněji než vytrvalostní cvičení, tělo lépe metabolizuje glukózu a odbourávání tuků probíhá mnohem rychleji.

Těšit se můžete na velmi dynamickou hodinu, při které nemusíte přemýšlet o žádné choreografii, jen „zapnete“ tělo a jedete.

POWER YOGA (lektorka: Nika)

Power jóga vychází z hathajógy a ashtangajógy. S tímto jógovým stylem přišel začátkem 80. let 20. stol. americký lektor Bryan Kest. Ten zjednodušil ashtangajógu a vytvořil systém, který nazval Poweryoga (powerjóga). V power józe je možné oproti striktní a fyzicky nároční ashtangajóze jednotlivé pozice volně kombinovat a dále rozvíjet.

Jaké jsou hlavní rozdíly v porovnání s klasickou jógou? Nejzásadnější bude celková rychlost prováděných ásan. V power józe nejde ani tak o dokonalé prodýchání jednotlivých pozic, jako o dynamický a zároveň plynulý přechod z jedné pozice do druhé. Není zde ale pevně stanovena sada cviků, proto se hodiny liší v závislosti na cvičitelích a jejich preferencích.

Mnoho lidí stále věří, že jóga je jen takové “protahování” a není možné ji srovnávat například se cvičením v posilovně. Je pravda, že jóga se od ostatních druhů cvičení v mnoha ohledech liší, ale pokud zvolíte dynamičtější styl jógy (což power jóga rozhodně je), můžete jí bez problémů nahradit i klasické kardio cvičení.

PILATES (lektorka: Pája)

 Tuto metodu cvičení vymyslel  Joseph Pilates na počátku 20. století tak, aby se cvičením dosáhlo zlepšení ohebnosti a posílily se svaly.

Pilates je speciálně vytvořený cvičební systém, který má za cíl obnovit správné držení těla, odstranit svalové disbalance a naučit vás pracovat s dechem. Základními principy, které provází toto cvičení, jsou koncentrace mysli, důraz na posílení středu těla, správné dýchání, plynulost a preciznost provedení jednotlivých cviků. Hodina probíhá v pomalém tempu, při kterém má každý čas si uvědomit jednotlivé pohyby a soustředit se na svůj dech. 

TANEČNÍ AEROBIK (lektorka: Míša)

Lekce zaměřené na redukci váhy spojením tanečního aerobiku a vytrvalosti. Začínáme 15min. zahřátím se základními kroky aerobiku, následuje jednoduchá choreografie na taneční hudbu po dobu 35 min. Závěrem je 30 min posilování min. 3 partií těla a řádný strečink. Chcete-li zažít zábavu a zapojit se do skvělé party, neváhejte a dorazte. 🙂 Míša